בטיחות באתרי בנייה

חדשות לבקרים אנו עדים למקרים בהם מתקיימות תאונות עבודה באתרי בנייה מסיבות של בטיחות או יותר נכון ליקויים בבטיחות. למרות המודעות ולמרות החידושים בתחום, בכל שנה מתרחשות עוד ועוד תאונות והמספרים רק הולכים ומטפסים כלפי מעלה.

הסכנות הפוגעות ברמת הבטיחות בעבודה

הסכנה הראשונה והבולטת ביותר היא עבודה על במות הרמה שמועלות לגבהים גבוהים של עשרות מטרים ולפעמים מאות מטרים. הסכנה השניה קשורה לכלים ולציוד שבהם חברות הבנייה בוחרות להשתמש. אותם כלים מהווים סכנה לחתכים ולכל מיני פציעות אחרות רק מעצם השימוש בהם.

מעבר לכך, טמונה סכנה גם בכל מיני גורמים נוספים המעורבים בתהליכי עבודה. ראשית כל, מספר עבודות שונות מתבצעות באזורים קטנים ולכן אחד הדברים הכי חשובים שיש לשים עליהם דגש הוא תיאום גבוה בין העובדים השונים והתהליכים המתבצעים בפועל. דבר נוסף שיש להתייחס אליו קשור לחומרים שבהם העובדים עושים שימוש, חומרים שלפעמים מסכנים את הבריאות שלהם.

לעבודה בגובה תמיד יש סיכון. העובדים עלולים ליפול וגם יש חפצים שעלולים ליפול על העובדים שעובדים בחלק התחתון של הפרויקט. חברות בניה חייבות לבצע הערכת סיכונים מקיפה וליישם אוסף של צעדים קולקטיביים שמטרתם למנוע את אותן תאונות שמתרחשות.

קיימים גם סיכונים טיפוסיים הנובעים מהחללים בתוך המבנה. לכן, יש לכסות את הפתחים או לסגור אותם באמצעות מעקות. בנוסף, עבודה עם פיגומים חייבת להתבצע על פי כללי ותקנות הבטיחות כמו למשל לבצע סגירה של הפתחים במטרה למנוע נפילות.

הכשרת העובדים במטרה למנוע תאונות עבודה

יש חשיבות רבה להכשרות שהעובדים עוברים במהלך תקופת העבודה שלהם. יש לספק לעובדים מערכת ברורה ומקיפה של נהלי. בטיחות ולבצע אחת לכמה חודשים ריענון לעובדים.

מרחבי הרשת:

מטרנה – ערוץ יוטיוב
מטרנה באתר ויקטורי
מטרנה להזמנה
מטרנה באתר זאפ מרקט